Waardering en klachten
Elke dag doen wij ons best om u de best mogelijke zorg te geven. Of wij dat ook daadwerkelijk doen, ervaart en bepaalt u. Denkt u dat iets beter kan, laat het ons weten. Ook als u tevreden bent, vernemen we dat graag. Wij staan open voor uw tips, verbeterpunten en complimenten, maar ook voor uw klachten en onvrede. Zo kunnen wij er samen voor zorgen dat onze zorgverlening en ondersteuning nóg beter passend wordt.
Waardering
Deel uw ervaring met ons
Hoe u onze zorg waardeert, horen wij natuurlijk het liefst persoonlijk van u. Of het nu verbeterpunten of complimenten zijn, wij vinden het belangrijk dat u het ons laat weten. Dan kunnen wij onze zorg daar weer op aanpassen waar nodig. Met uw complimenten zijn we uiteraard blij. Met de genoemde verbeterpunten gaan we aan de slag.
Deel uw ervaring op Zorgkaart Nederland
Ook vragen wij u om uw ervaring met onze zorg te delen op www.zorgkaartnederland.nl. Zorgkaart Nederland is onafhankelijk, betrouwbaar en heeft geen winstoogmerk. U ziet er hoe zorginstellingen, waaronder La Providence, gewaardeerd worden. Wij stellen het bijzonder op prijs als u uw ervaring achterlaat. Daarmee helpt u andere cliënten weer met kiezen. Voor ons of voor een andere zorgverlener die het best bij hun wensen past.
Uw waardering op Zorgkaart Nederland (februari 2023)
Klachten
Onze medewerkers doen iedere dag hun best om zorg en diensten te leveren waar u tevreden over bent. Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u niet correct behandeld bent of dat er iets niet goed verlopen is. Wij hopen dat u in dat geval uw onvrede bespreekt met de medewerker waar u mee te maken heeft. In sommige gevallen lukt het helaas niet om samen tot een oplossing te komen. Daarom is er een klachtenprocedure waarin is geregeld waar u met uw klacht terecht kunt. De uitgebreide versie van deze procedure kunt u opvragen bij onze Cliëntenservice, maar om het u wat gemakkelijker te maken leggen wij u hier hoe dit in zijn werk gaat.
Wie kan een klacht indienen?
Een klacht kan worden ingediend door cliënten die zorg of diensten ontvangen van La Providence of door de vertegenwoordiger van de cliënt.
Waarover kan de klacht gaan?
Een klacht is een uiting van onvrede en kan betrekking hebben op allerlei aspecten van zorg- en dienstverlening zoals communicatie, privacy, beschikbaarheid, bejegening, etc. Het woord klacht heeft doorgaans een negatieve bijklank. Ten onrechte. Wij zien een klacht als een kans om de zorg te verbeteren. Daarom vinden wij het van belang dat u weet dat u met uw klacht bij ons terecht kan en bij wie u dan moet zijn.
Klachtenfunctionaris
Als u er met de medewerker of diens leidinggevende niet uitkomt dan is er de mogelijkheid om contact op te nemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk, onpartijdig en werkt vertrouwelijk. De functionaris bespreekt met u de inhoud van de klacht en adviseert u over de mogelijkheden van afhandeling. In de meeste gevallen zal de klachtenfunctionaris bemiddelen. Dat betekent dat hij zal proberen samen met u en de betreffende medewerker tot een oplossing te komen. Bijna altijd wordt via deze bemiddeling een oplossing voor de klacht gevonden.
Klachtencommissie
Wanneer u geen bemiddeling wenst of u komt er ook met de klachtenfunctionaris samen niet uit dan kunt u uw klacht ook indienen bij de Regionale Klachtencommissie. Deze onafhankelijke externe commissie doet een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht. De klachtenfunctionaris van La Providence kan u desgewenst helpen bij het indienen van uw klacht bij de Regionale Klachtencommissie, uiteraard mag u dit ook zelf doen.
Geschillencommissie Zorg
Als u, nadat u met de klachtenfunctionaris en klachtencommissie gesproken heeft, vindt dat de klacht of het geschil niet opgelost is kunt u ook terecht bij de Landelijke Geschillencommissie Zorginstellingen. La Providence is hier ook bij aangesloten. Op hun website vindt u de voorwaarden waaraan u moet voldoen als u een klacht bij de geschillen-commissie in wilt dienen. In tegenstelling tot het indienen van een klacht bij de eerder genoemde klachtenfunctionaris en de Regionale klachtencommissie, is het indienen van een klacht of geschil bij de geschillencommissie niet kosteloos.
Contact
Als u er met de betrokkene niet uit komt en u wilt graag een gesprek met de klachtenfunctionaris dan kunt u deze bereiken via:
La Providence
T.a.v. klachtenbemiddeling
Ursulinenweide 5
5971 ED Grubbenvorst
klacht@laprovidence.nl
Telefonisch kunt u een afspraak maken via Cliëntenservice 077-355 56 28.
Indienen van een klacht bij de regionale klachtencommissie
Regionale Klachtencommissie Cliënten
Postbus 694
5900 AR Venlo
telnr. 06-41412094
email: marleen.peeters@dezorggroep.nl
Indienen van een klacht bij de Landelijke Geschillencommissie Zorginstellingen
Op deze website vindt u speciale meldformulieren, de voorwaarden en de kosten.